(SIIRTYY) Aue-Symposium Berliinissä 3.12.2020 – teemana arvot

Aue-Säätiö järjestää torstaina 3.12.2020 yhteistyössä Scoventa-kustantamon sekä Suomen Saksan-Instituutin kanssa Berliinissä symposiumin, jonka teemana on arvot. Tapahtuma aloittaa Aue-symposiumien sarjan ”Kulttuuri – tulevaisuuden arkisto”, joka jatkuu Helsingissä toukokuussa 2021.

Symposiumissa kuullaan puheenvuorot Klaus Helkamalta (suomeksi) ja Wolfram Eilenbergeriltä (saksaksi) sekä käydään yhteistä keskustelua englanniksi. Tilaisuuden juontajana toimii Saskia Geisler Scoventan Suomi-osastolta. Tarkempaa tietoa esiintyjistä on luettavissa täällä.

”Kulttuuri – tulevaisuuden arkisto”-symposium-sarjassa käydään keskusteluja suomalais-saksalaisessa kontekstissa keskeisistä aiheista. Mitä ovat maiden yhteneväisyydet ja eroavaisuudet? Miten ne ilmenevät yhteiskunnallisessa kontekastissa? Arvot-teema käsittelee muun muassa aihekokonaisuuksia tasa-arvo, koulutus, turvallisuuden tarve sekä kansallinen minäkuva.

Ilmoittautumiseen liittyvistä yksityiskohdista tiedotetaan myöhemmin. Paikkamäärä on rajoitettu. Lisätietoja: puh. +49 30 40 363 18 90 / info@finstitut.de

Päivitetty 25.11.2020: Covid-19-tilanteen vuoksi tapahtuma siirtyy vuodelle 2021.