Kaksi nimitystä Aue-Säätiön tutkimustoimikuntaan

Aue-Säätiön tutkimustoimikuntaan on 1.1.2022 alkaen nimitetty uusi puheenjohtaja sekä uusi jäsen. Puheenjohtajaksi valittiin germanistiikan professori FT Sandra Reimann Oulun yliopistosta ja jäseneksi kirkkohistorian professori FT Katharina Kunter Helsingin yliopistosta. Edellinen, pitkäaikainen puheenjohtaja FT Robert Schweitzer on siirtynyt säätiön neuvottelukunnan jäseneksi.

Sandra Reimann on vuodesta 2019 alkaen toiminut germanistiikan professorina Oulun yliopistossa. Hänellä on takanaan myös pitkä ura radiotoimittajana. Opiskeltuaan germanistiikkaa, politiikantutkimusta ja sosiologiaa hän väitteli tohtoriksi Regensburgin yliopistossa Saksassa. Työssään hän keskittyy erityisesti talous- ja terveysviestinnän tutkimiseen.

Vuodesta 2020 saakka Katharina Kunter on työskennellyt kirkkohistorian professorina Helsingin yliopistossa. Hänen tutkimuksensa keskiössä ovat Pohjoismaat sekä eurooppalainen protestanttisuus.

Tutkimustoimikunnan jäseninä jatkavat FT Marjaliisa Hentilä, FT Tuomas Forsberg, FT Kimmo Elo, VTT Johanna-Raino-Niemi sekä FT Tiina Kinnunen.