Uusi nimitys Aue-Säätiön hallitukseen

Vuosikokouksessa 2.3.2023 on Aue-Säätiön hallitukseen nimitetty uusi jäsen, Minna Ålander. Ålander työskentelee ulkopoliittisen instituutin (FIIA) tutkijana. Hänen keskeisiä tutkimusintressejään ovat Saksan ulko- ja turvallisuuspolitiikka sekä Pohjois-Euroopan turvallisuus. Näin Ålander kommentoi hallitusrooliaan:

””Zeitenwende” tuli tutuksi Saksan liittokansleri Olaf Scholzin puheesta, mutta se kuvaa laajempaa eurooppalaista ilmiötä. Tällaisina murroskausina Euroopan maiden välinen ymmärrys on entistä tärkeämpää, ja Aue-säätiö tekee tärkeää työtä tämän päämäärän eteen Suomen ja saksankielisten maiden yhteyksiä ylläpitämällä. Koska tunnen oloni kotoisaksi juuri tässä osassa Eurooppaa, odotan innolla tehtäviä säätiön hallituksessa.”

Samalla Teija Tiilikainen siirtyi hallituksen jäsenestä säätiön neuvottelukunnan jäseneksi. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Annamari Arrakoski-Engardt, varapuheenjohtajana Juha Väyrynen ja hallituksen jäseninä Tina Meyn sekä Christian Seege.